Tuesday, January 11, 2011

In The 'Studio'

Ingat artis jerr masuk studio? Guwa scientist pun masuk studio babe. HAHA scientist kononnnnn.

I'm analyzing my samples using a software called GenomeStudio. Kononnye a powerful software blah blah blah. 

So a very good friend said to me,

    "Fuhhyooo, kamu pun ade studio?"

    "Eh mestilah, next year I plan nak masuk AJL 26."

Hehehehe... Sorry otak senget due to excessive workloads but lack of determination.

Work Work Work!

Ya ALLAH workload I bertimbun-timbun kot. Dengan thousands of genes to be analyzed but damn I have no idea on where to start. The software is there, the guideline is there. But but but, no one to guide. Boleh pulak the field application specialist tu lepas tangan macam tu jerrr?? 

Tak patut kan? I know.

And the biggest issue, goodness my sample is not even 50 and I need like 100 for the SNP analysis. Ya ALLAH, please help me. Lepas ni, hari-hari I bangun tido, I'm gonna baca doa...

    "Rabbi yassir wala tu 'assir ya karim..."

Owh jangan lupe, C-peptide analysis. Haaaa..HAHAHAHA... Moh gelak moh. Habisss. Benci. ELISA kot. Mane pernah buat. Aigo!

Sending out patients' result. Fuhhh. Nak kene post, stamp lagi. Macamne nak claim balik? Susah kottt nak dapat.

Tapi apart from all these things, at least my supervisor has read my proposal (I sent the first draft in Dec 2009). Baru now dapat bace, itupun with me in front of her. And I rase OK la kot. She said it is good untuk first draft. Alhamdulillah...

May everything goes smoothly for me, inshaALLAH.

Monday, January 10, 2011

Ibu Ibu Berblogging

Lately, I have no idea why am I so interested in reading blogs written by mothers. Starting with LG and now Mai Korner. Hehehehe

Agak-agak why ehh? I rase, first sebab both ade very cute and beautiful daughters (Ya ALLAH Cik Aiyu and Miss 7 gilos cute). Second sebab both tinggal nun jauh from Malaysia, so boleh lah cuci mata jalan-jalan cari makan.

Cik Aiyu berjaya buat I tak sabar-sabar to have my own baby. In fact, malam tadi before tadi I was reading Mai Korner. Then boleh I terfikir nak SMS my mum and cakap,

    "Mak, boleh tak mak pregnant again? Minah nak adik baru lah."

Haaiiisshhh, kalaulah dapat. Kan best. 

Lagi satu yang best about LG is that her foods. Weyh she's a living proof that you don't have to be super duper pro chef to cook all those bombastic meals. Tapi yang buat I tension is that, every time I read her blog and saw all those foods, I went gaga and my stomach (dengan pimpinan Dato Hj. Ramli MS) terus ber-orkestra.

Yes, terima kasih sebab both are inspirational. Nanti I kahwin, I pun nak jadi macam they all lah. Hahahaha!!
Belajar tak habis, ade hati nak kahwin!

Owh, dewan for my wedding dah berjaya booked. Yahhhoooo!

Sunday, January 9, 2011

:'(

A song by FT
*Hanyut*

Harus bagaimana lagi
Dan terus begini
Dengarkan aku
Lihat ke mataku

Cukup sudah kau menghukum
Salahku tetap salahku
Benarkan ku berbicara
Agar bisa pulih semua

Namun harus sampai bila
Kau kan diam seribu bahasa

Chorus
Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Fahamilah ku tak mampu terus tanpa kamu
Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja

Saat mata terpejam
Hanya kau ku terbayang
Menghapus semua segala rasa di jiwaku

Saat mata terbuka
Kamulah yang pertama
Tak mampu aku
Bayangkan
Hidup tanpa dirimu

Repeat Chorus

Aku memang bersalah
Selalu saja mengabaikan mu
Dan tapi dah ku sedari
Segala perit kau lalui
Ku terlupa kau terluka

Dan memang selalu
Aku bersalah
Selalu saja mengabaikan mu
Meninggalkan mu
Dan tetapi itulah aku sedari
Segala perit yang kau lalui
Kerna diriku yang terus hanyut

Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja

Bagaimana ku nanti
Bila kau tak di sisi 
Yang ku ada hanya kamu saja


No, you are not always bersalah. But yes, I am hurt. Thanx to you, I am deeply hurt :'(


Namun harus sampai bila
Kau kan diam seribu bahasa

Sampai... hmmmm. Dunno.

Tuesday, January 4, 2011

Tudung and Selendang Minah Senget

I have my own line of tudung and selendang! Yuhuuuu hebbaatttt!!!
                                                                          
                                                            

First time ever uploading a picture to this blog. Bangga.

Monday, January 3, 2011

Welcome 2011

I sambut new year at home, sambil tengok bunga api (kat tv berlambak). Jap kat KLCC, then pegi Dataran Merdeka. Gilos hebat I was everywhere that night!

Sambil tengok sambil guling-guling macam tenggiling. Syiiioookkk.

But unfortunately, I started 2011 with a bad day. SH merajuk due to some hormonal imbalance and I forgot to register my subject! Oh goodness. Fine RM 100 OK???!!!

Alahaiiii...macam mana ni? If kaya raya I don't mind babe. Ini I serious miskin sebab tak bertanding nak jadi PM lagi. Tunggu lah dah jadi PM nanti, siap lah denda-denda ni semua. Hmmm!!!

Owh I went to this Karnival Pengantin at Stadium Melawati last Friday (31 Dec 2010) with SH. Hahaha apa gilos entah caused we went to SACC Mall but that event was held at Stadium Melawati.

Kan dah kene sekeh dengan mamat tu.

But nothing much lah that Karnival. Tak menang anything. Just makan free a few times due to tahap kelaparan yang agak melampau. There is another one this coming weekend.

I read it from here. Thanx Xora.

Saturday, January 1, 2011

Bilikku Nyaman

I'm a scientist wannabe. Penah tengok bilik saya? Horror OK. I mean my room here in uni. Tapi bilik kat my parents' house, gile kemas. Ye la, jarang balik. Memang la kemas.

Once, my labmate entered my room. I believe die mesti geleng terteleng-teleng tengok the mess I've done. I told her that is how a scientist room should looked like.

Dengan sinis die tersenyum. Sebab bilik die cantik, kemas. Since I'm staying alone, memang la horror. If tinggal berdua (berdua lebih baik), suuurrrreee kemas punye.

Suuurrreeeeee punye la. Ehh, tapi when I pusing kiri skit, alamak, I tarik balik la the sure tu.

Serious horror bersepah. Nak pindah, sebab tu lahh. (Ayat sedapkan hati)