Thursday, December 16, 2010

PM

Pada suatu hari, time sekolah rendah (terletak nun di sebuah pekan kecil yang cukup famous), seorang cikgu bertanya kepada MinahSenget. 

  "Minah, you nak jadi ape bila dah besar nanti?"

Well, there were typical answers such as cikgu, police, doctor yada yada. Tapi MinahSenget dengan nada yang cukup serious tapi masih tersenyum berkata,

  "Saya nak jadi Perdana Menteri, cikgu."

OK, tahniah minah. Serious satu kelas gelak. Memang satu lawak tahap terhebat la hari tu. Me a prime minister? Whoooaaa. Dalam banyak-banyak kerja, itu yang I jawab. Sebabnye, I read an article about woman being prime minister earlier and I was like..."Hey being a prime minister is not dat bad. Maybe it's like being a sister to all my little siblings. Ala, bagi order je."

Selepas satu kelas lega dari gegak gempita gelak, cikgu tu pun berkata,

  "Minah, if you become a prime minister one day, saya akan jadi orang pertama yang lompat eventho saya berkain pelikat time tu."

Wahhh, gua serious bangga babe!!! Mase tu gua darjah 6. Tapi dah fikir advance. HAHAHAHA

Tapi...gua malu sekarang. Setiap kali jumpe old classmates, they called me PM. They even asked me bile nak bertanding ADUN. Arrrgghhhh! Kekurang pandaian semasa kecil telah mendatangkan rasa malu yang amat mendalam. 

"Bila nak bertanding?"

"Weyh, aku tunggu Minah jadi PM, sampai sekarang takde pun."

"Minah, cepat skit jadi PM, aku nak minyak murah."

Well, moral of the story, jangan lah memalukan diri sendiri. To future mothers and fathers, pesan kat anak-anak, 

  "Nak, jangan cakap bukan-bukan. Nanti malu. Macam MinahSenget."

Owh pity me.

p/s: Si SayurHati ajak g beli sebiji apple. An apple a day, will keep the doctor away. Yeaaayyyy!

No comments:

Post a Comment